Lyckas som frilansande sociala medier-konsult!
Social Media Frilans Academy är en webbutbildning för dig som vill lyckas som frilansande sociala medier-konsult! Detta är en webbutbildning med personlig handledning där du får lära dig allt från att pitcha och sälja in, till att paketera, leverera och ta betalt!
För dig som vill starta en egen business
Den här utbildningen passar för dig som vill starta din egen business och därigenom hjälpa kunder med deras sociala medier. Den passar både för dig som är i startgroparna och inte har kommit igång ännu och för dig som redan har din egen business men som kanske saknar viss kompetens eller struktur. Och givetvis för dig som behöver lite inspiration, push och pepp — kanske när det kommer till säljdelen till exempel. Utbildningen passar dig som:
- Drömmer om att driva din egen frilans-business men är osäker på var du ska börja
- Tycker att det är svårt att hitta kunder och sälja in
- Känner att det är svårt att komma igång utan erfarenhet och meriter
- Behöver få hjälp med hur mycket du ska ta betalt och hur du ska räkna timmar
- Redan är igång med din business men tycker att det är svårt att få in tillräckligt med uppdrag
- Tycker att det är svårt att veta hur du ska lägga upp arbetet med dina kunder
- Är osäker på hur du ska pitcha dig själv till kunderna
- Tycker att det verkar läskigt att hoppa av ekorr-hjulet men drömmer ändå om att testa
- Drömmer om att kunna jobba när du vill, varifrån som helst i världen
Du kommer att lära dig allt du behöver
Få de rätta redskapen för att komma igång och lär dig:
- Att hitta kunder och sälja in
- Hur du ska paketera ditt budskap och dina tjänster
- Vad och hur du ska ta betalt
- Hur du jobbar med kunderna på bästa och mest effektiva sätt
- Hur du säljer in dig själv oavsett tidigare erfarenhet
- Hur du tar för dig i en bransch med hård konkurrens
- Hur du kommer igång och får in uppdrag
- Hur du jobbar med social selling för att marknadsföra företaget
Bli Certifierad Sociala Medier-konsult
En av förutsättningarna för att du ska lyckas med din frilans-business är att du har koll på hela din business. Vilket slags företag vill du driva? Vilka tjänster ska du paketera och sälja in? Hur ska du ta betalt? Vad ska du ha för timtaxa? Genom att bli Certifierad sociala medier-konsult får du ett kvitto på att du har koll på allt du behöver för att lyckas med din business.
Personlig handledning
Du som är med i Social Media Frilans Academy får personlig handledning av Alexandra Bylund och hennes kollegor.
Facebook VIP-grupp
Du som är med i Social Media Frilans Academy är inbjuden till VIP-gruppen på Facebook där du kan nätverka med dina kurskamrater och där Alexandra och hennes kollegor kommer att finnas tillgänglig för att svara på dina frågor. Alexandra kommer dessutom att sända live lite då och då — för att du ska få så mycket handledning som möjligt, och så att du kan ställa eventuella frågor.
Tillgång till utbildningen i ett år
Du som går Social Media Frilans Academy har tillgång till allt utbildningsmaterial under ett helt år. Under detta år kan du utnyttja materialet hur mycket du vill. Du kan se tillbaka i utbildningen, gå om lektioner och repetera om du vill det. Du behöver inte stressa utan gör utbildningen i din egen takt under ditt år.
Du går utbildningen helt och hållet i din egen takt, men vi brukar räkna med att det tar ca. 6 – 8 veckor om du har en annan heltidssyssla och alltså går den på deltid. Hur många timmar i veckan du behöver lägga är beroende av var du är, kompetensmässigt, samt av var företaget som du använder som case, är i sin utveckling.
Utbildningens upplägg
Modul 1 — Intro & konsultrollen
Här får du reda på vad du kan förvänta dig att uppnå genom att gå utbildningen samt vad som förväntas av dig. Du får dessutom koll på vad det egentligen innebär att jobba som frilansande sociala medier-konsult.
Modul 2 — Inventering och strategi
Här får du göra en inventering och strategi för att bygga den business som DU vill bygga utifrån hur du vill leva ditt liv. Tanken är att du här ska göra medvetna val så att ditt företagande blir hållbart.
Modul 3 — Paketering av tjänster
I den här modulen lär du dig vilken typ av tjänster du kan sälja in samt hur du kan paketera dem. Tanken är att du ska veta hur du ska jobba och vilken typ av tjänster du ska erbjuda när du har gjort den här modulen.
Modul 4 — Prissättning av dina tjänster
Vad ska du ta betalt egentligen? Hur ska du ta betalt? Och hur räknar du timmar? Det här är sånt som det inte finns ett rakt svar på men när du har gjort klart den här modulen är du helt trygg i vad och hur du ska ta betalt.
Modul 5 — Sälj in dig själv och dina tjänster
Du får lära dig hur du kan jobba för att hitta kunder, hur du gör research, vad du kan skriva i mailet eller säga i telefonsamtalet samt hur du följer upp med säljmöte och faktiskt säljer. Du får också lära dig att göra en offert.
Modul 6 — Leverans & betalning och fakturering
Här får du lära dig hur du kan lägga upp arbetet med kunderna. Du får göra en plan för att komma igång, samt för själva genomförandet. Du får också lära dig hur du gör vid fakturering och betalning.
Boka utbildningen och kom igång direkt!
När du har registrerat dig och betalt utbildningen kommer du att få ett mail med mer information. Du får då tillgång till allt material och kan påbörja utbildningen direkt.